Inspectorii sanitari veterinari și pentru siguranța alimentelor au întreprins, în weekendul de 1 Mai, măsuri pentru prevenirea toxiinfecțiilor alimentare și au derulat activități pentru protejarea drepturilor și intereselor consumatorilor. Verificările au fost intensificate având în vedere creșterea în această perioadă a activităților de comercializare, preparare și servire a alimentelor.
”La nivelul DSVSA Alba s-au constituit echipe de control care, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică (29 aprilie – 1 mai), au derulat verificări tematice în unități de vânzare cu amănuntul, unități de alimentație publică, pizzerii, cantine, unități de catering, cofetării, patiserii, laboratoare de cofetărie/patiserie, pensiuni turistice (cu bloc alimentar), unități de tip hipermarket/supermarket, magazine alimentare. Acțiunile de verificare s-au concentrat pe prevenție și îndrumare, iar amenzile au fost acordate în principal în situația în care inspectorii sanitari veterinari au apreciat că sănătatea consumatorilor este pusă în pericol”, a transmis dr. Vasile Spînu, director executiv DSVSA Alba.
În linii mari, s-a avut în vedere:
– Verificarea respectării cerințelor pentru înregistrarea sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor;
– Verificarea respectării cerințelor de igiena alimentelor, a cerințelor de igienă stabilite pentru manipularea, prepararea și depozitarea alimentelor, respectiv pentru expunerea și servirea acestora;
– Verificarea eligibilității materiilor prime;
– Verificarea trasabilității;
– Verificarea implementării procedurilor bazate pe principiile HACCP (bune practici de igienă și de producție) și a programelor de autocontrol.
De asemenea, un accent important s-a pus pe verificarea condițiilor de igienă în care sunt recepționate, depozitate, preparate și valorificate diverse sortimente de produse alimentare și preparate culinare destinate consumului uman.
În toate cele 3 zile au fost efectuate 77 de acțiuni de control, în urma cărora au fost aplicate 8 sancțiuni contravenționale în valoare totală de 40.100 de lei ca urmare, în principal, a nerespectării condițiilor de igienă.
De asemenea, au fost constatate deficiențe privind manipularea produselor alimentare; nerespectarea normelor stabilite de Autoritatea Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor privind întreţinerea spaţiilor de prelucrare, depozitare şi de valorificare a produselor alimentare, precum şi a instalaţiilor, utilajelor şi a ustensilelor de lucru folosite; ambalarea şi