În luna ianuarie, 127 de victime ale violenței domestice au apelat linia națională de sprijin 0800.500.333, pentru a semnala abuzuri și a solicita ajutor. Alți 48 de martori au sesizat astfel de situații, contribuind la sprijinirea persoanelor aflate în dificultate. În total, la Helpline-ul gratuit gestionat de Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES) au fost primite 668 de apeluri, dintre care 453 au fost preluate.
Linia telefonică 0800.500.333 este disponibilă non-stop, oferind sprijin gratuit victimelor violenței domestice, traficului de persoane și altor forme de abuz.
Cazuri raportate și tipuri de violență
Dintre cele 453 de apeluri preluate, 180 au vizat cazuri de violență domestică, în timp ce alte cazuri au fost semnalate pentru situații de trafic de persoane (2 apeluri), violență sexuală (4 apeluri) și hărțuire la locul de muncă (2 apeluri).
Persoanele care au apelat linia pentru violență domestică au raportat mai multe tipuri de abuz:
100 de cazuri de violență fizică
147 de violență verbală
146 de acte de violență psihologică
5 cazuri de violență economică
4 cazuri de violență sexuală
3 cazuri de violență cibernetică și 3 de violență socială
De regulă, în cadrul unui apel, victimele semnalează mai multe forme de abuz, ceea ce reflectă complexitatea situațiilor.
Apeluri din afara domeniului ANES
Din cele 453 de apeluri preluate, 264 nu au intrat în competența Agenției, fiind redirecționate către alte instituții abilitate. Pe lângă cele 453 de apeluri gestionate de operatori, alte 187 de apeluri au fost prea scurte pentru a putea fi prelucrate, iar 28 de apeluri s-au pierdut pentru că operatorii erau deja implicați în alte conversații.
Linia națională 0800.500.333 rămâne un instrument esențial pentru sprijinirea victimelor violenței și combaterea traficului de persoane, oferind consiliere și îndrumare către autoritățile competente, acolo unde este necesar.


