Guvernul și-a asumat o reformă a aparatului de stat, până pe 30 iunie ar trebui luate mai multe măsuri care au scopul de a reduce costurile cu angajații din sistemul public.
Printre acestea se numără eliminarea a aproximativ 200.000 de posturi vacante, astfel încât să fie ”înghețate” angajările la stat, cu anumite excepții (Educație, Sănătate, Apărare, MAI).
Totodată, din organigrama instituțiilor publice va dispărea postul de ”șef de birou”.
Recent Consiliul Județean Alba a aprobat o hotărâre
de modificare a organigramei, a statului de funcții şi a
regulamentului de organizare şi funcţionare ale aparatului de specialitate.
Consiliul Județean Alba a găsit o soluție care ”rezolvă” desființarea posturilor de ”șefi birou” prin transformarea birourilor în compartimente sau chiar în servicii, postul de șef birou devenind astfel șef serviciu. Reușesc practic să păstreze numărul de angajați și chiar să îi promoveze pe unii în poziții mai bune.
Iată câteva exemple care nu mai au nevoie de nici o explicație:
Biroul resurse umane se reorganizează la nivel de serviciu cu denumirea Serviciul
resurse umane şi informatică, în subordinea preşedintelui consiliului judeţean şi va funcţiona cu
trei compartimente: Compartimentul resurse umane, Compartimentul informatică şi
Compartimentul arhivă;
- funcţia publică de conducere de șef birou, ocupată, se transformă în funcţia publică de
conducere de şef serviciu – Serviciul resurse umane şi informatică;
Serviciul juridic contencios îşi schimbă denumirea în Serviciul juridic şi va funcţiona
cu două compartimente: Compartimentul juridic contencios şi Compartimentul administraţie
publică;
- se înfiinţează Compartimentul juridic contencios, care va funcţiona în cadrul
Serviciului juridic, în subordinea şefului de serviciu, va prelua activităţile şi atribuţiile
Serviciului juridic contencios – reorganizat şi va funcţiona cu funcţiile publice de execuţie
existente în cadrul acestuia. O funcţie publică vacantă de consilier juridic, grad profesional
superior (ID 206087) se desfiinţează.
Biroul administrare domeniul public şi privat se reorganizează la nivel de serviciu cu
denumirea de Serviciul administrare domeniul public şi privat, în cadrul Direcţiei gestionarea
patrimoniului, în subordinea directorului executiv al direcţiei;
- funcţia publică de conducere de șef birou, ocupată, se transformă în funcţia publică de
conducere de şef serviciu – Serviciul administrare domeniul public şi privat;
postul contractual de referent IA de la Compartimentul investiţii, întreţinere drumuri
judeţene se mută la Serviciul administrare domeniul public şi privat; - se înfiinţează trei funcţii publice de execuţie şi anume: o funcţie publică de consilier,
grad profesional superior, o funcţie publică de consilier, grad profesional principal şi o funcţie
publică de consilier, grad profesional asistent. - Biroul turism se desfiinţează;
- funcţia publică de conducere, vacantă, de şef birou (ID 206098) se desfiinţează.
- se înfiinţează Compartimentul turism, care va funcţiona în cadrul Serviciul investiții,
turism, dezvoltare, promovare patrimonială și managementul unităților de cultură, în subordinea
şefului de serviciu, va prelua activităţile şi atribuţiile Biroului turism – reorganizat şi va
funcţiona cu aceleaşi funcţii publice şi posturi contractuale, existente în cadrul acestuia.
Consiliul Județean Alba plus instituțiile din subordine au în total 2.696 de angajați după cum urmează:
- Aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Alba – 183 posturi
- Serviciul Public Judeţean Salvamont – Salvaspeo Alba – 18 posturi
- Biblioteca Judeţeană „Lucian Blaga” Alba – 33 posturi
- Centrul de Cultură “Augustin Bena“ Alba – 60 posturi
- Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia – 88 posturi
- Teatrul de Păpuși „Prichindel” Alba Iulia – 28 posturi
- Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba – 497
- Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia – 1634,5
- Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud – 130
- Direcţia publică comunitară de evidenţă a persoanelor Alba – 25 posturi