Urmare a licitației derulate de ADI Salubris Alba în zonele 1 si 2 a judetului Alba și în baza contractului de concesiune nr. 61/18.04.2019, respectiv a contractului de concesiune nr. 223/27.12.2018 , în următoarea perioadă va intra în operare Asocierea RER Ecologic Service Oradea SA și RETIM Ecologic Service SA, care va prelua serviciul de colectare şi transport al deşeurilor municipale de la actualii prestatori.
Pentru intrarea în operare, este necesară semnarea contractelor individuale de salubritate, activitate care depinde de aprobarea tarifelor în AGA ADI Salubris și semnarea actului adițional la contractul de concesiune, procedură care este înca în desfășurare.
Perioada de mobilizare prevăzută în contractul de concesiune semnat cu ADI Salubris este de patru luni de zile, având ca una din principalele activități încheierea contractelor cu toți utilizatorii serviciului de salubritate (persoane fizice, agenți economici, instituții publice, asociații de locatari).
Având în vedere nevoia tuturor părților implicate de a se intra cât mai repede în operare pe noul contract (ex: operatori actuali care au notificat deja autoritățile publice în vederea încetării prestării seriviciului), iar pe de altă parte având în vedere faptul că în multe UAT-uri tarifele de operare au fost deja aprobate, urmând ca acestea să fie aprobate în viitorul apropiat și în AGA ADI Salubris, vom demara semnarea contractelor individuale cu utlizatorii serviciului.
În acest sens, a fost obținută aprobarea asupra unui model de contract în care este prevăzut faptul că acestea vor intra în vigoare doar în momentul în care tarifele vor fi aprobate de AGA ADI Salubris (fiind totodată semnat și actul adițional la contractul de concesiune) și că utilizatorii vor fi informați de catre operator cu privire la această dată.
Câteva informații importante legate de semnarea contractelor individuale:
Contractele sunt standard, aprobate de autorități, și se vor întocmi în format electronic, pe tabletă, urmând a fi transmise către utilizatori prin email și/sau în format fizic odată cu prima factură.
Echipele de contractare se vor afla pe teren și vor vizita:
– gospodăriile individuale, asociațiile de locatari, sediile agenților economici și instituțiilor publice din Zonele 1 și 2 ale județului Alba
– în zona de urban
– sediile agenților economici și instituțiilor publice din Zonele 1 și 2 ale județului Alba
– în zona de rural
Documente necesare în vederea semnării contractului individual:
– Pentru persoanele fizice și asociațiile de locatari: cartea de identitate a unui membru al gospodăriei.
În cazul în care nu veți fi găsit la domiciliu, veți găsi în căsuța poștală o notificare scrisă privind procedura de urmat.
– Pentru agenți economici: cartea de identitate a reprezentantului legal, CUI, certificat constatator.
Zona 1 a județului Alba include orașele Alba Iulia, Aiud, Ocna Mureș, Teiuș, respectiv comunele Ciugud, Berghin, Ohaba, Mihalț, Stremț, Galda de Jos, Cricău, Întregalde, Ighiu, Sântimbru, Râmeț, Rădești, Rimetea, Lopadea Nouă, Livezile, Mirăslău, Ponor, Hopârta, Fărău, Noșlac, Lunca Mureșului, Unirea.
Zona 2 a județului cuprinde orașele Sebeș, Cugir, respectiv comunele Daia,Cut, Spring, Doștat, Gârbova, Câlnic, Săsciori, Pianu, Săliștea, Blandiana, Vințu de Jos, Ceru-Băcăinți, Șibot, Șugag.