Modernizarea căilor ferate: Cluj Napoca – Bihor și Giurgiu – București, prioritare la electrificare

- Actualitate - aprilie 1, 2025

România accelerează modernizarea infrastructurii feroviare, punând accent pe electrificarea unor rute strategice. Printre primele pe listă se află Cluj Napoca – Episcopia Bihor și Giurgiu Frontieră – București, incluse în Programul Național de Electrificare. În prezent, doar 38% din rețeaua administrată de CFR SA este electrificată, însă planurile pentru 2030 vizează creșterea acestei cifre.

Cele 9 linii de cale ferată prioritare pentru electrificare

Conform Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2021-2030, CFR SA are în vedere modernizarea următoarelor rute esențiale:

Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

Giurgiu Frontieră – București

Dărmănești – Vicșani – Frontieră

Complexul feroviar București

Pașcani – Iași – Frontieră

Timișoara – Stamora Moravița Frontieră

Videle – Giurgiu

Constanța – Mangalia

Craiova – Calafat

Beneficii economice și ecologice

Electrificarea rețelei feroviare este un pas esențial pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Uniunea Europeană a stabilit ca, până în 2030, toate călătoriile colective sub 500 km să fie neutre din punct de vedere al carbonului, iar traficul feroviar de marfă să crească cu 50%.

Transportul feroviar este considerat cel mai eficient, sigur și ecologic mod de transport terestru. În România, sectorul transporturilor este responsabil pentru 16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră, iar 96% dintre acestea provin din transportul rutier.

Prin aceste investiții, România își asumă angajamentele europene privind mobilitatea sustenabilă, oferind călătorilor o alternativă modernă, rapidă și prietenoasă cu mediul.

Service camioane
Distribuie
Comments are closed.
Vrei sa primesti notificari cu cele mai noi stiri? DA NU