Noi reglementări pentru angajarea persoanelor cu dizabilități: Proceduri și obligații pentru angajatori și ONG-uri

- Actualitate - februarie 3, 2025

Recent, au fost publicate în Monitorul Oficial documentele și procedurile prin care se reglementează integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii, conform Ordonanței de Urgență nr. 127/2024. Aceste reglementări stabilesc obligațiile angajatorilor, organizațiilor nonguvernamentale (ONG-uri) și autorităților, având scopul de a facilita accesul persoanelor cu dizabilități la locuri de muncă.

Obligațiile angajatorilor: Angajarea persoanelor cu dizabilități

Angajatorii din sectorul public și privat cu cel puțin 50 de angajați sunt obligați să angajeze persoane cu dizabilități într-un procent de minimum 4% din totalul angajaților. Pentru a respecta această obligație, angajatorii trebuie să adreseze o cerere de sprijin către cel puțin trei organizații nonguvernamentale care furnizează servicii persoanelor cu dizabilități. Această cerere trebuie trimisă în termen de 10 zile de la data în care angajatorul devine obligat să angajeze persoane cu dizabilități.

Informarea și sprijinul oferit de ONG-uri

Organizațiile nonguvernamentale au responsabilitatea de a informa persoanele cu dizabilități despre locurile de muncă disponibile, cerințele acestora și condițiile de angajare. De asemenea, ONG-urile trebuie să furnizeze datele de contact ale angajatorilor și ale agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, pentru a sprijini procesul de integrare pe piața muncii.

Procedura de angajare și raportările anuale

După ce primesc răspunsul de la organizațiile nonguvernamentale, angajatorii vor stabili procedura de încadrare în muncă a persoanelor cu dizabilități, în funcție de competențele acestora. De asemenea, angajatorii trebuie să transmită anual o raportare centralizată privind posturile ocupate de persoanele cu dizabilități și competențele solicitate pentru angajare, până la data de 31 ianuarie a anului următor.

Comunicarea posturilor vacante și reglementările suplimentare

Pentru a asigura transparența și accesibilitatea posturilor vacante, angajatorii trebuie să transmită informațiile către ANPDPD și agențiile pentru ocuparea forței de muncă din zona lor teritorială, împreună cu dovada că au adresat cererea organizațiilor nonguvernamentale.

Pentru detalii complete și pentru a accesa modelele de documente și proceduri, angajatorii pot consulta site-ul oficial al ANOFM, la secțiunea „Legislație”.

Service camioane
Distribuie
Comments are closed.
Vrei sa primesti notificari cu cele mai noi stiri? DA NU