Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care doresc să-și exercite dreptul constituțional de a alege, în contextul desfășurării procesului electoral pentru alegerea autorităților administrației publice locale din data de 27.09.2020, SPCLEP Alba Iulia, oferă posibilitatea cetățenilor care se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 19 alin. 1 lit f), g) și j) din O.U.G. 97/2005 (pierdere, deteriorare, anulare sau furt) să se prezinte la sediul serviciului pentru a ridica actul de identitate, sau pentru a solicita eliberarea unui nou act de identitate în condițiile prevăzute de O.U.G. 97/2005 astfel:
– Sâmbătă 26.09.2020, între orele 08:00 – 16:00;
– Duminică 27.09.2020, între orele 07:00 – 21:00.
Având în vedere instituirea stării de alertă pe teritoriul României, în contextul pandemiei generate de virusul COVID-19, pentru a evita aglomerările de persoane și pentru a asigura protejarea cetățenilor, care apelează la serviciile noastre, cererile pentru eliberarea actelor de identitate, pentru motivele mai sus expuse, se primesc pe bază de programare telefonică prealabilă la nr. 0258 815 565.
Precizăm faptul că în temeiul art. 4 alin. 3 din Legea 55/2020, valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. În acest sens, cetățenii a căror acte de identitate au expirat în perioada 01.03.2020-27.09.2020, pot să-și exercite drepturile electorale fără a fi nevoie de eliberarea unui nou act de identitate.