România este țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe decese în accidente rutiere. 96 de morți/ 1 milion de locuitori, în timp ce media Uniunii Europene este de 51 de decese la un milion de locuitori.
Doar în 2019, pe șoselele din România au avut loc, potrivit Institutului Național de Statistică, 31.146 de accidente cu vătămări corporale, cu 3.1% mai multe comparativ cu 2018. 1.869 de persoane au decedat. Adică 5 persoane mor, în fiecare zi, în România din cauza drumurilor proaste și a lipsei autostrăzilor.
Aceasta este REALITATEA!
În același Românie, un grup de politruci PNL, disperați să mai adune un pumn de voturi, vor inaugura, joi, în județul Alba, o autostradă neterminată. Panglica și foarfecile sunt pregătite pentru ca mai marele liberal Ludovic Orban să nășească Lotul I al Autostrăzii Sebeș – Turda. Toate ar fi fost frumoase până aici, doar că nici măcar acest tronson nu este finalizat complet, iar din cei 17 kilometri vor fi deschiși circulației doar 14,8 kilometri. Și că să fim corecți în afirmații vă cităm din comunicatul oficial al CNAIR: „circulația se va desfășura pe două benzi pe fiecare cale, între km 0+000 și km 14+800, unde traficul va fi deviat pe o singură bandă (pe pasajul peste calea ferată) pe o distanță de 700 de metri (până la conexiunea cu DN1)”. În traducere din limbajul de lemn, în România puteți circula pe autostradă și pe o bandă, în condiții incerte de siguranță, doar ca o gașcă de politruci, în frunte cu Ludovic Orban, să țopăie fericiți și să taie panglici, cu trei zile înainte de alegeri.
Acestea sunt METEHNELE PNL, după ce, în urmă cu câțiva ani, Victor Ponta și PSD tăiau panglici electorale pentru un tronson din Autostrada Sibiu – Orăștie. E adevărat că Ponta inaugura atunci, tot în decembrie, 16 kilometri de autostradă, însă la fel de adevărat este și faptul că, la câteva zile, autostrada a început să crape fiind descoperite grave probleme de execuție.
Am făcut un calcul al promisiunilor electorale, ca să nu le spunem gogoși, făcute de PSD și PNL (împreună cu fratele său geamăn PDL) în ultimii 10 ani. Astfel, în 2020, dacă ar fi să credem proiectele politicienilor liberali și pesediști, ar fi trebuit ca România să fie brăzdată de autostrăzi cu o rețea de 11.335 de kilometri. În realitate avem mai puțin de 10%, adică aproximativ 800 de kilometri.
Cine sunt vinovații? Începem cu toți premierii și miniștrii transporturilor care s-au perindat pe la putere, printre care Ludovic Orban fiind de două ori vinovat că a fost și ministru. Continuăm apoi cu șefii și șefuții de prin ministere și CNAIR, majoritatea plantați politic, fără experiență și fără competențe reale. Și când partidul, indiferent că e PSD sau PNL, e peste tot și în toate, mai e doar un pas spre corupție și spre sifonarea banilor publici.
În încheiere solicităm public premierului Ludovic Orban, Ministrului Transporturilor, Lucian Bode, și Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să renunțe la propaganda electorală ieftină și să trateze cu responsabilitatea deschiderea Lotului I al Autostrăzii Sebeș – Turda. Cerem asigurări ferme că lucrările au fost verificate și sunt efectuate corect, astfel încât circulația se va desfășura în condiții de siguranță maximă fără a exista riscuri pentru șoferii care vor folosi, începând de joi, această rută. România nu își poate permite reeditarea cazului Autostrăzii Sibiu – Orăștie, când Guvernul PSD inaugura o autostradă neterminată, cu grave probleme de execuție.
Biroul de Presă al USR PLUS
Comandat de Uniunea Salvați România, parte a alianței electorale ”Alianța USR PLUS”, realizat de SC Sebesanul media SRL, cod mandatar financiar 11200021